TELEFOON ABONNEMENTEN

Mobiele abonnementen vergelijken?

Op zoek naar een goedkopere mobiele abonnement? Wij vergelijken ook mobiele abonnementen. Binnen een minuut ziet u wat een mobiele abonnement kost met een telefoon naar keuze. Wij vergelijken alle aanbieders in Nederland en zetten de beste en goedkoopste aanbiedingen voor u op een rijtje.

Telefoonabonnement vergelijken

Wat is een abonnement + gsm?
Op het moment dat je een nieuwe mobiele telefoon zoekt heb je een zeer uitgebreide keuze als consument. Er zijn verschillende besturingssystemen, veel merken en binnen die merken ook nog veel verschillende type telefoons. Als je een telefoon hebt gevonden die jou aanspreekt kan je verder gaan in je zoektocht. Je hebt namelijk ook een provider nodig voor mobiel bellen, sms’en en om mobiel te internetten. De keuze voor een provider is vaak persoonlijke voorkeur en kan afhankelijk zijn van je woonplaats en ervaringen. Een mobiel abonnement vergelijken doe je in de vergelijker.

Ongeveer vier op de tien Nederlanders kiest voor een telefoon abonnement met telefoon. Dit houdt in dat consumenten een bepaald abonnement kiezen met bepaalde kenmerken (aantal minuten/sms’jes/MB’s) en daar maandelijks een vast bedrag voor betalen. Bij dat abonnement kan je dan een mobiele telefoon uitzoeken die, afhankelijk van je abonnement, gratis is. Soms moet je nog wel een bedrag betalen voor je telefoon, dit is vaak het geval bij goedkopere abonnementen. Bij de wat uitgebreidere abonnementen krijg je vaak een gratis telefoon.

GSM abonnement met toestel of Sim Only?
Dat hangt er natuurlijk ook van af wat je wil. Heb je nog een goed toestel dan kan het handig zijn om een Sim Only abonnement te nemen. Je maandelijkse kosten zijn dan beduidend lager. Maar wil je met de tijd mee en een moderner toestel hebben dan is een GSM abonnement met een nieuw toestel een goede keuze.

Wat voor abonnement moet ik kiezen?
De keuze voor een mobiel abonnement is van tevoren vaak lastig te maken. Je weet immers nooit hoeveel je je telefoon precies gaat gebruiken per maand. Wel kan je schattingen maken over je verbruik.

Hierbij is het belangrijk om te weten op welke kenmerken een abonnement kan verschillen. Behalve het aantal minuten dat je belt en de sms’jes die je stuurt is de hoeveelheid MB’s internetgebruik van belang. Hoeveel je belt en sms’t in een maand kan je meestal wel bedenken, maar vooral je internetgebruik is tegenwoordig lastig te schatten.

Als je twijfelt over de grootte van je mobiele abonnement is het verstandig om een iets groter abonnement te nemen. Wanneer je namelijk buiten je bundel belt, sms’t of internet vragen providers vaak een veel hogere prijs.

Hoe werkt nummerbehoud?
Nummerbehoud betekent dat je hetzelfde mobiele telefoonnummer houdt terwijl je toch overstapt op een nieuw abonnement of van prepaid naar een nieuw abonnement gaat. Dit betekent dat je niet iedereen op de hoogte hoeft te stellen dat jouw telefoonnummer veranderd is!

Je nieuwe provider zegt je abonnement bij je oude provider voor je op, dit hoef je dus niet zelf te doen. Het is wel belangrijk bij het overstappen dat je aangeeft dat je je nummer wilt behouden. Dit overstappen kan je doen vanaf 60 dagen voor de contract-einddatum (in geval van een abonnement). Bij het overstappen van prepaid naar een abonnement is het belangrijk om op te letten dat er geen beltegoed meer op de simkaart staat, want dit is na het overzetten van je telefoonnummer onbruikbaar. Verder is het belangrijk dat je je simkaartnummer weet van je huidige simkaart, want deze moet je invullen bij de overstap (staat achterop de simkaart).

Verlengen?

Vanaf wanneer kan je jouw abonnement verlengen?
Het is afhankelijk van jouw provider vanaf wanneer je jouw abonnement kunt verlengen, hieronder vindt je vanaf wanneer je jouw abonnement kunt verlengen:

  • T-Mobile: vanaf 4 maanden voor de eindddatum van uw huidige abonnement
  • Tele2: vanaf 4 maanden voor de eindddatum van uw huidige abonnement
  • Vodafone: vanaf 4 maanden voor de eindddatum van uw huidige abonnement
  • hollandsnieuwe: vanaf 2 maanden voor de eindddatum van uw huidige abonnement
  • Telfort: vanaf 6 maanden voor de eindddatum van uw huidige abonnement
  • BEN: vanaf 3 maanden voor de eindddatum van uw huidige abonnement
  • KPN/Hi: vanaf 6 maanden voor de eindddatum van uw huidige abonnement
Over Goedkopervanafnu.nl

Over Goedkopervanafnu.nl
Zoals de naam al zegt, kunt u bij ons uw overstap regelen voor verschillende producten en diensten. Wij zijn een onafhankelijke overstapservice van Nederland. Op basis van enkele gegevens en persoonlijke voorkeuren wordt er een aanbod weergegeven van verschillende providers in Nederland.

Bij ons kunt u het volgende vergelijken:

  • Internet pakketten
  • Energie pakketten
  • Mobiel met abonnement
  • Sim only abonnementen
  • Verzekeringen

 

Hoe verdient goedkopervanafnu.nl geld?
Goedkopervanafnu.nl ontvangt een kleine vergoeding wanneer je via ons een overstap of aankoop doet. Onze relatie met de aanbieders draagt bij aan een onafhankelijk en compleet overzicht van de Nederlandse markt en stelt ons in staat om exclusieve deals aan te bieden aan onze bezoekers. Ook zorgen de vergoedingen ervoor dat goedkopervanafnu.nl een gratis dienst kan zijn en blijven. Het is belangrijk om te weten dat de leveranciersprijzen die vermeld staan op onze website nooit hoger zijn dan dat ze rechtstreeks bij de leverancier zijn. Sterker nog, leveranciers geven ons vaak speciale kortingstarieven om zo hoger in onze vergelijkingsresultaten terecht te komen. Dit betekent dat de prijzen op onze website soms lager zijn dan dat ze rechtstreeks bij de leverancier zijn!

Een aantal voordelen om over te stappen via Goedkopervanafnu.nl

  • Beste deals:
    Via Goedkopervanafnu.nl profiteer je van unieke welkomstkortingen en actietarieven waardoor je kunt besparen op je vaste lasten
  • Overstapservice:
    Dankzij onze handige overstapservice hoef je zelf bijna niks meer te doen. Wij begeleiden je stap voor stap.
  • 100% onafhankelijk:
    U krijgt gegarandeerd 100% onafhankelijk advies. Wij zijn niet afhankelijk van bepaalde providers, maar kijken hoe welke deal voor u het beste is.
  • Wettelijke bedenktijd:
    Als u zich heeft aangemeld voor een nieuw contract heeft u altijd 14 dagen wettelijke bedenktijd
  • Actueel en Compleet:
    Onze vergelijkingsmodules worden dagelijks bijgewerkt. De modules maken we completer en actualiseren we met tijdelijke acties van de aanbieders.
  • Kosteloos:
    U kan kosteloos verschillende vaste lasten vergelijken. Wij vergelijken, u bespaart!
Telefoonabonnement vergelijken Verlengen? Over Uwbesparing.nl

Telefoonabonnement vergelijken

Wat is een abonnement + gsm?
Op het moment dat je een nieuwe mobiele telefoon zoekt heb je een zeer uitgebreide keuze als consument. Er zijn verschillende besturingssystemen, veel merken en binnen die merken ook nog veel verschillende type telefoons. Als je een telefoon hebt gevonden die jou aanspreekt kan je verder gaan in je zoektocht. Je hebt namelijk ook een provider nodig voor mobiel bellen, sms’en en om mobiel te internetten. De keuze voor een provider is vaak persoonlijke voorkeur en kan afhankelijk zijn van je woonplaats en ervaringen. Een mobiel abonnement vergelijken doe je in de vergelijker.

Ongeveer vier op de tien Nederlanders kiest voor een telefoon abonnement met telefoon. Dit houdt in dat consumenten een bepaald abonnement kiezen met bepaalde kenmerken (aantal minuten/sms’jes/MB’s) en daar maandelijks een vast bedrag voor betalen. Bij dat abonnement kan je dan een mobiele telefoon uitzoeken die, afhankelijk van je abonnement, gratis is. Soms moet je nog wel een bedrag betalen voor je telefoon, dit is vaak het geval bij goedkopere abonnementen. Bij de wat uitgebreidere abonnementen krijg je vaak een gratis telefoon.

GSM abonnement met toestel of Sim Only?
Dat hangt er natuurlijk ook van af wat je wil. Heb je nog een goed toestel dan kan het handig zijn om een Sim Only abonnement te nemen. Je maandelijkse kosten zijn dan beduidend lager. Maar wil je met de tijd mee en een moderner toestel hebben dan is een GSM abonnement met een nieuw toestel een goede keuze.

Wat voor abonnement moet ik kiezen?
De keuze voor een mobiel abonnement is van tevoren vaak lastig te maken. Je weet immers nooit hoeveel je je telefoon precies gaat gebruiken per maand. Wel kan je schattingen maken over je verbruik.

Hierbij is het belangrijk om te weten op welke kenmerken een abonnement kan verschillen. Behalve het aantal minuten dat je belt en de sms’jes die je stuurt is de hoeveelheid MB’s internetgebruik van belang. Hoeveel je belt en sms’t in een maand kan je meestal wel bedenken, maar vooral je internetgebruik is tegenwoordig lastig te schatten.

Als je twijfelt over de grootte van je mobiele abonnement is het verstandig om een iets groter abonnement te nemen. Wanneer je namelijk buiten je bundel belt, sms’t of internet vragen providers vaak een veel hogere prijs.

Hoe werkt nummerbehoud?
Nummerbehoud betekent dat je hetzelfde mobiele telefoonnummer houdt terwijl je toch overstapt op een nieuw abonnement of van prepaid naar een nieuw abonnement gaat. Dit betekent dat je niet iedereen op de hoogte hoeft te stellen dat jouw telefoonnummer veranderd is!

Je nieuwe provider zegt je abonnement bij je oude provider voor je op, dit hoef je dus niet zelf te doen. Het is wel belangrijk bij het overstappen dat je aangeeft dat je je nummer wilt behouden. Dit overstappen kan je doen vanaf 60 dagen voor de contract-einddatum (in geval van een abonnement). Bij het overstappen van prepaid naar een abonnement is het belangrijk om op te letten dat er geen beltegoed meer op de simkaart staat, want dit is na het overzetten van je telefoonnummer onbruikbaar. Verder is het belangrijk dat je je simkaartnummer weet van je huidige simkaart, want deze moet je invullen bij de overstap (staat achterop de simkaart).

Verlengen?

Vanaf wanneer kan je jouw abonnement verlengen?
Het is afhankelijk van jouw provider vanaf wanneer je jouw abonnement kunt verlengen, hieronder vindt je vanaf wanneer je jouw abonnement kunt verlengen:

  • T-Mobile: vanaf 4 maanden voor de eindddatum van uw huidige abonnement
  • Tele2: vanaf 4 maanden voor de eindddatum van uw huidige abonnement
  • Vodafone: vanaf 4 maanden voor de eindddatum van uw huidige abonnement
  • hollandsnieuwe: vanaf 2 maanden voor de eindddatum van uw huidige abonnement
  • Telfort: vanaf 6 maanden voor de eindddatum van uw huidige abonnement
  • BEN: vanaf 3 maanden voor de eindddatum van uw huidige abonnement
  • KPN/Hi: vanaf 6 maanden voor de eindddatum van uw huidige abonnement

Over Uwbesparing.nl

Over Uwbesparing.nl
Zoals de naam al zegt, kunt u bij ons uw overstap regelen voor verschillende producten en diensten. Wij zijn een onafhankelijke overstapservice van Nederland. Op basis van enkele gegevens en persoonlijke voorkeuren wordt er een aanbod weergegeven van verschillende providers in Nederland.

Bij ons kunt u het volgende vergelijken:

  • Internet pakketten
  • Energie pakketten
  • Mobiel met abonnement
  • Sim only abonnementen
  • Verzekeringen

Hoe verdient Uwbesparing.nl geld?
Uwbesparing.nl ontvangt een kleine vergoeding wanneer je via ons een overstap of aankoop doet. Onze relatie met de aanbieders draagt bij aan een onafhankelijk en compleet overzicht van de Nederlandse markt en stelt ons in staat om exclusieve deals aan te bieden aan onze bezoekers. Ook zorgen de vergoedingen ervoor dat Uwbesparing.nl een gratis dienst kan zijn en blijven. Het is belangrijk om te weten dat de leveranciersprijzen die vermeld staan op onze website nooit hoger zijn dan dat ze rechtstreeks bij de leverancier zijn. Sterker nog, leveranciers geven ons vaak speciale kortingstarieven om zo hoger in onze vergelijkingsresultaten terecht te komen. Dit betekent dat de prijzen op onze website soms lager zijn dan dat ze rechtstreeks bij de leverancier zijn!

Een aantal voordelen om over te stappen via Uwbesparing.nl

  • Beste deals:
    Via Uwbesparing.nl profiteer je van unieke welkomstkortingen en actietarieven waardoor je kunt besparen op je vaste lasten
  • Overstapservice:
    Dankzij onze handige overstapservice hoef je zelf bijna niks meer te doen. Wij begeleiden je stap voor stap.
  • 100% onafhankelijk:
    U krijgt gegarandeerd 100% onafhankelijk advies. Wij zijn niet afhankelijk van bepaalde providers, maar kijken hoe welke deal voor u het beste is.
  • Wettelijke bedenktijd:
    Als u zich heeft aangemeld voor een nieuw contract heeft u altijd 14 dagen wettelijke bedenktijd
  • Actueel en Compleet:
    Onze vergelijkingsmodules worden dagelijks bijgewerkt. De modules maken we completer en actualiseren we met tijdelijke acties van de aanbieders.
  • Kosteloos:
    U kan kosteloos verschillende vaste lasten vergelijken. Wij vergelijken, u bespaart!